ennblogg.blogg.se

Glada nyheter

Publicerad 2017-12-11 16:04:00 i personligt, tänker till,

Vaknade med lite dåligt mående i morse tyvärr men ibland har man dåliga dagar och jag mår bättre nu så det känns skönt det iallafall. När Jesper hade åkt till jobbet så gjorde jag klart det allra sista med mina komvuxstudier så jag är ÄNTLIGEN  färdig med min gymnasieutbildning!! Lite senare än vissa andra men alla har olika förutsättningar. Det väntar bara ett betygssamtal på onsdag. 
 
Det jag skrev tidigare att det kommer ske förändringar är att jag ska börja jobba i januari! Jag är så sjukt glad för det eftersom det är något som jag har kämpat för så mycket och det har varit mitt mål hela tiden. Jag har möte den 8/1 med mina handläggare från försäkringskassan och arbetsföremedlingen och då ska arbetsplats vara klart. Vill aldrig mer vara sjukskriven. Jag är färdig barnskötare så jag ska jobba på förskola och det ska bli roligt. 
 
En annan sak som har "hänt" är att jag knappt inte kommer gå i terapi nåt mer. Jag ska träffa samtalskontakten en gång i månaden några månader till men det som är positivt med den behandlingsenheten jag är på är att om det skulle hända något och om jag skulle börja må jättedåligt så får jag ha samtal som vanligt igen. Det känns som en stor trygghet men självklart hoppas och tror jag inte att det ska behövas. Jag har testat ganska många olika behandlingar och liknande och jag har fått mycket verktyg så vi bestämde att jag ska jobba på att hantera mina problem själv nu. Det har kommit till en punkt när det kanske inte finns någon behandling utan jag måste "göra" nu. Jag känner att jag kommer klara det men jag är inte fri från ätstörningen än och kommer fortsätta behöva göra aktiva val under en längre tid eftersom jag har haft denna problematik ganska många år. Jag hade ett återfall i våras och somras som jag skrev om innan och det var faktiskt påväg "åt skogen" då även om jag inte såg eller ville se det då. Jag har tydliga mål hur jag vill leva mitt liv och det har gett mig stor styrka att ta mig upp ur svåra perioder och kämpa. Visst, det känns jobbigt att jag har gått upp några kilo men jag vet att det var nödvändigt och jag vill ha en kropp som mår bra. 
 
Det känns så jäkla bra att jag har kommit hit jag gjort och jag är stolt över mig själv. Det är viktigt att påminna sig om det när man har såna dagar som idag som alla människor har ibland. Jag har känt mig ganska känslosam nu när vi har (typ) avslutat behandlingen för det påminner mig om hur jobbigt jag har haft det dom senaste åren med inläggningar och 10000 timmar terapi och slit. Jag är så tacksam över mina vänner och familj som har stannat kvar och orkat fast jag inte alltid har gjort det. Nu får det räcka för annars sitter jag här och gråter snart haha. 
 
Våga kämpa och gör aktiva val för att nå era mål oavsett vad det handlar om och hur stort eller smått det än må vara för i slutändan kommer det att gå även fast det kanske inte alltid blir helt som man tänkt sig från början.
 
Jag mår bra och känner mig lycklig på riktigt!! 
 
Jag har tänkt att jag vill skriva lite om matlagning och bakning för det är något som jag tycker är roligt så det kanske kommer lite inlägg om det framöver.
 
 
Det har kommit snö, eller slask rättare sagt, till kalmar och jag tog en promenad för att få lite dagsljus tidigare idag
Selfies är nog inte riktigt min grej men jaja.... (kattlådan kom visst med)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela