ennblogg.blogg.se

Måndag

Publicerad 2017-12-18 10:08:08 i Allmänt,

Godmorgon!
Jag har varit uppe sen åtta ungefär. Jesper kom ju hem igårkväll vid 22 ungefär så vi satt uppe ett par timmar och pratade. Jag blev så glad när han kom hem och att han hade haft det roligt men det var så mysigt att somna brevid honom inatt! 
 
Jag åkte inte till familjen i lördags utan jag var där igår istället. Det var mysigt men det slutade inte så bra så det kändes jobbigt när jag kom hem till Kalmar igen. Vi gjorde väl inget jättespeciellt utan umgicks bara men vi fikade och Malin och jag tog en promenad iallafall. 
 
Jag känner mig ganska seg idag men har tänkt städa lite, kanske köra ett träningspass eller en promenad i solen känns nog mer lockande och sen fixa färdigt dom sista julklapparna. Det känns sjukt att det är jul om mindre än en vecka så det är hög tid att fixa klart det!
Jag gillar julafton men tiden före är ännu bättre enligt mig. När man pyntar och kanske bakar och fixar julklapparna. Dock kan jag tycka att julen är sorglig också för det är ju många som sitter ensamma och barn som lever i svåra familjer som ser alla glada julreklamer på tvn där hela släkten är samlad och allt är perfekt. Det gör mig ledsen eftersom många är ofrivilligt ensamma. Jag ska skänka en slant till Stadsmissionen iallafall för dom har julfirande för dom som behöver och något vill jag bidra med inte för att jag har råd med någon större summa men återigen, många bäckar små... Bättre att tänka så! 
 
Jag kanske gör något mer inlägg senare, vi får se!
 
 
 
 
Jag gjorde någon form av kikärtsröra i lördagskväll innan jag käkade mango och glass. Mixade bara kikärtor med vitlök, spiskummin och lite vatten (ser kanske inte så aptitligt ut men det var gott...)
Det var snö/frost utanför fönstret när jag vaknade igår
 Hemma hos familjen
Jag hittade mango för 10 kr på Maxi och det erbjudandet kunde jag inte strunta i för det är ju så dyrt annars
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela