ennblogg.blogg.se

Resa nr 1

Publicerad 2017-12-11 10:55:00 i , resa,

Godmorgon, kul att se att bloggen har haft några läsare!   
 
Hade tänkt publicera detta i lördags egentligen men det blev lite stressigt för jag skulle iväg och träffa mina bästa kompisar så jag var med dom lördag till söndag. Det var jätteroligt, dom är verkligen bäst! 
 
Jag har tänkt skriva lite om dom två resor jag gjort i år, det har aldrig hänt innan att jag har varit utomlands två gånger på ett år men det har varit jättekul. Jag tror att jag kommer kunna ha möjlighet att resa mera framöver eftersom saker snart kommer förändras men mer om det senare. 
 
I augusti bjöd mamma och pappa alla syskon på en resa till en liten stad som heter Baska voda som ligger i Kroatien. Det var sååå fint och jag rekommenderar er att om ni har möjlighet någon gång att åka dit.. Jag kommer definitivt vilja åka till Kroatien igen men till en annan stad. Vi flög från Växjö flygplats. Hanna och jag körde i hennes bil dit och dom andra fyra i familjen åkte i deras bil, såklart. Jag var lite nervös och det kändes ganska jobbigt att säga hejdå till J men när vi väl hade åkt iväg så kändes det ändå bättre för jag hade verkligen sett fram emot resan. Det tog inte särskilt lång tid att flyga faktiskt, runt 2 1/2 timmar tror jag. Vi var där en vecka och både Hanna och Anton hann fylla år. Vi solade (eller inte jag så mycket pga mitt dåliga pigment och att jag lätt får solsting haha), badade i det superfina vattnet, gick promenader, åt goda middagar, chillade lite på våra hotellbalkonger och lite annat smått och gott. Det var en fin resa tillsammans även fast det nu i efterhand inte känns som jag kunde njuta fullt ut eftersom jag hade ett litet återfall men det behöver jag inte skriva om nu. Jag tänker ofta tillbaka på resan och det gör mig glad att vi åkte bara familjen och att alla följde med. En resa att minnas för livet känner jag! 
 
Jag lägger inte ut några bilder på familjen förutom en på Hanna.
Jag fotade ganska mycket men jag vill inte dela med mig av för många och jag är inte direkt någon mästare på det så att säga hehe men här några bilder iallafall.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela