ennblogg.blogg.se

Saffranssol

Publicerad 2017-12-20 10:03:42 i Allmänt,

Hej! Jag skulle ha bloggat igår men det blev inte av, som ni märkte.
 
Det känns jättekonstigt att det är julafton om fyra dagar, tiden går så fort!! Jag har som sagt några julklappar kvar att fixa men jag känner ingen stress för jag vet ungefär vad jag ska köpa 
 
Det var sol ute igår förmiddag och då målade jag upp någon idyllisk bild av att jag skulle jogga en lång runda ute på Stensö (natur område) med solen i ansiktet längs vattnet. Men för det första har jag ingen bra jacka att jogga i så jag fick ta en gammal täckjacka vilket kändes obekvämt och jobbigt. Jag glömde mina vantar så händerna var helt stelnade plus att det gjorde lite ont att andas lite mer, som man gör när man joggar, i minusgrader för är bara van att promenera ute denna vintern. Så det blev bara en kort runda och det enda den gav mig var dåligt humör. Sen var jag och "veckohandlade" plus handlade lite saker att baka med. När jag kom hem så bakade jag denna http://lindasbakskola.se/2017/10/29/saffranssol/. Den blev så jäkla god! Mamma och pappa var här och fikade igår kväll så det var därför jag bakade den och dom tyckte likadant. Det var kul men den blev ju inte lika fin som på recept sidan men som Jesper sa så kanske hon har bakat den många gånger. Tyvärr glömde jag ta kort.......
 
Idag har jag inte helt bestämt vad jag ska göra än faktiskt men jag har några förslag. Vi får se. Kanske kikar in här senare! Jag känner redan att jag inte vet vad jag ska blogga om, har ni några förslag så får ni gärna skriva.  
 
Ha det bra
 
 
 
Kalmar är fint ibland
 Lite skillnad hur det såg ut i juni, annan plats dock
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela