ennblogg.blogg.se

Tips från mig

Publicerad 2017-12-11 19:21:24 i mat,

Hello!
J och jag var nyss ute i det jobbiga vädret och handlade lite saker och nu har vi bakat en kladdkaka för att fira att min skola är klar! Jag känner mig faktiskt värd att fira lite. Jag hade studentfirande när jag gick ut gymnasiet för snart tre år sen trots att jag bara hade betyg från tvåan och ettan plus två ämnen. Jag tycker man ska ha det fast man inte har fullständiga betyg för man har (förhoppningsvis) ändå gjort sitt bästa! Det ska bli gott iallafall. Vi gjorde en lyxigare variant med hackad choklad i och förutom chokladen så är den fri från animalier. Det receptet vi har gör efter är faktiskt det bästa receptet jag har testat och det är mååånga. 
 
Om jag känner mig själv (och J)  rätt så kommer vi nog sätta oss i soffan och kolla på något snart men det är många serier som är slut nu och det är svårt att hitta nya som är bra tycker jag. Det känns som vi har kollat igenom hela Netflix många gånger men aja något borde vi hitta. En sak vet jag att vi ska se iallfall nämligen halv åtta hos mig. Tror att jag kanske är en av få 22 åringar som kollar på det.... men jag gillar det! 
 
Tips: 
Idag lagade jag en väldigt enkel lunch som passar bra om man är fattig, snål eller inte orkar laga något svårt.
Böngryta gjord av; Krossade tomater, funkar även med passerade, bönor (jag tog vita men det är smaksak), champinjoner, vitlök och det skulle varit lök också men den var rutten och kryddor som paprikapulver, chili och cayennepeppar. Man kan använda vilka grönsaker och kryddor man vill, det kanske finns något i kylen som håller på att ruttna som kan passa. Koka ihop några minuter och ät tillsammans med pasta, mathavre, ris eller ja vilken kolhydrat som helst. 
 
 
Jag glömde självklart ta kort på maten när den låg på tallriken som jag hade tänkt....
Det ser kanske inte så aptitligt ut men det är en god vardagsrätt som vi äter ofta men med olika grönsaker i
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela