ennblogg.blogg.se

Tiden som varit

Publicerad 2018-01-03 14:07:40 i Allmänt,

Heeej! 
Hoppas ni har haft bra jul, mellandagar och nyår och om inte så spelar det ju inte heller någon roll för det kommer fler förhoppningsvis. Dessutom måste man inte ens fira något av det så det så! 
 
Jag har iallafall haft den bästa julen på vääldigt många år faktiskt! Bara njutit fullt ut. Jag har både vart hos mamma och pappa med alla syskon och också hos J föräldrar. Haha helt ärligt så var jag så ledsen när julen var över eftersom jag inte har mått så bra dom senaste jularna. Det kan bli så om man har mått dåligt länge och när något är bra så blir det lite extra jobbigt när det är över.
I lördags så bjöd vi alla kusiner, deras pojk-och flickvänner och moster på lunch hos mamma och pappa men det var min storasyster och jag som stod för att fixa maten och lillebrorsan gjorde efterrätten. Vi var sammanlagt 16 personer plus en bebis så det behövdes endel mat. Det blev pumpasoppa, bröd och hummus. Sen äpple och jordgubbspaj til efterrätt. På nyårsafton så var vi på en fest, det var kul! Jaja det var min jul och nyår. 
 
Jesper har vart ledig lite så det kändes tråkigt att det blev vardag idag men man ska leva varje dag och inte bara vänta på helger. Tänk på det.
 
Det har hänt en jäkligt jobbig grej eller det beror ju på vad man jämför med. Handlar om jobb och skola men jag skriver mer om det när jag vet hur saker blir. Blir så trött på att det inte kan få flyta på för mig för en gång skull. Men jag ska inte gräva ner mig utan se till att det ordnar sig. En sak som jag har lärt mig av dessa år som jag har varit "beroende" av vården och myndigheter är att det går inte att lita på någon gällande när det ska fixas saker i situationer när man måste göra det. Visst alla är människor och kan göra fel men då hade jag gärna tagit direkt numer och liknande till läkare och såna personer och ringt själv istället för att ha mellanhänder. Ne nu ska jag släppa detta men jag känner mig besviken än en gång. 
 
 
 
Ta hand om och lita inte på nån (SKOJA!)
 
 
Jag vågar inte lägga ut så många bilder för jag vet inte om jag får det men här kommer några iallafall (mest på mig haha)
Fyra av sex personer i familjen äter inte kött så vårt julbord är lite annorlunda men såååå mycket godare. Äckligt hur mycket kött folk äter under julen
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela